Ångerrätt och reklamation

Ångerrätt

Enligt lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du möjlighet att ångra ditt köp inom 14 dagar från dag då du fått din orderbekräftelse. När du har fått bekräftelsen har bindande avtal om medlemskap eller kurs ingåtts och i samband med detta börjar ångerrätten att gälla.

Om du ångrar dig under ångerfristen (14 dagar) återbetalas hela den avgift eller kursavgift som vi har mottagit från dig. För att utnyttja din ångerrätt måste du meddela oss detta på ett klart och tydligt sätt innan ångerfristen löper ut. Kontakta oss direkt på info@leramera.nu

Om kursen eller medlemsdagen inleds under ångerfristen begär vi att du lämnar ett särskilt samtycke till att kursen eller medlemsdagen påbörjas under ångerfristen och att din ångerrätt inte omfattar fullgjord kurs. Vi har därmed rätt att behålla en proportionell andel av deltagaravgiften som motsvarar genomförda delar av kursen om du utnyttjar din ångerrätt innan kursen är fullgjord.

Återtagande av köp efter ångerfristen

Efter att ångerfristen löpt ut kan du inte längre utnyttja din ångerrätt. Då kommer en avbokningsavgift att dras på 500kr om du väljer att avboka. Senast datum att avboka för att erhålla resterande kursavgift är 14 dagar före kursstart. Du kan självklart byta din kurs kostnadsfritt mot ett annat tillfälle i mån av plats. Ju tidigare du ombokar desto större är chansen såklart att du får den plats du önskar byta till. Bytet behöver dock ske minst 7 dagar före kursstart.

Annan frånvaro

Om du uteblir från något kurstillfälle eller medlemsdag av annan anledning än de som ovan angivits, är detta kurstillfälle förbrukat och du kan ej få ekonomisk kompensation för det tillfälle då du var frånvarande.

Reklamation

Om du är missnöjd med en kurs eller ditt medlemskap önskar vi att du i första hand kontaktar oss på Lera Mera Umeå AB. Vi vill gärna förbättra vår verksamhet och lyssnar gärna till dina synpunkter och klagomål. Så kontakta oss gärna i första hand på info@leramera.nu. Du kan under vissa omständigheter reklamera kursen/medlemskapet enligt konsumenttjänstlagens regler om fel i tjänst, 1985:716 (KTjL). Om vi inte kommer överens kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) via www.arn.se eller per post till: Allmänna reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm. Vi kommer att följa ARN:s beslut.

Du kan läsa mer om dina rättigheter på Konsumentverkets webbplats www.konsumentverket.se.

 

Kontakta oss